Aanmelden voor een nominatie voor de Erfgoedprijs 2017 kan weer

De Stichting Ons Erfgoed Den Ham-Vroomshoop-Geerdijk roept inwoners in haar werkgebied op om een woning of een ander object voor te dragen voor de Erfgoedprijs 2016. Voor de 14e keer wordt op Monumentendag, dat dit jaar op 9 september valt, de fraaie sculptuur van de winnende nominatie, een ontwerp van de Hammer kunstenaar Kees Huigen, uitgereikt. Ook andere nominaties krijgen de nodige aandacht.

De Stichting Ons Erfgoed Den Ham-Vroomshoop-Geerdijk heeft zich ten doel gesteld om de bewustwording voor het behoud van waardevolle cultuurhistorische panden, objecten, et cetera te behouden of te vergroten. De laatste winnaar van de Erfgoedprijs was een pand aan de Oranjestraat in Vroomshoop van de familie de Groot.

Voor het bepalen van de Erfgoedprijs roept het stichtingsbestuur, dat onder leiding staat van voorzitter Marie José Temmink, de hulp in van de lokale bevolking. Tot 1 juli aanstaande kan iedereen in genoemde woonkernen zijn of haar favoriet pand aanmelden bij de stichting. Het gaat om panden of andere objecten, die met zorg voor de historische details dit jaar of vorig jaar zijn gerenoveerd. Het kan daarbij gaan om woningen, maar ook om schuren, tuinen, hekwerken of landschappen, die zo veel mogelijk in hun oorspronkelijke staat zijn teruggebracht.

Aanmelden kan telefonisch, schriftelijk of per mail bij secretaris Klaas Dragt, Boshoek 27, 7681 GT Vroomshoop, telefoon 0546-642191 of per e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  Ook kan via deze website het favoriete pand, zo mogelijk met foto worden aangemeld. Zie daartoe rechts hiernaast.