Kandidaten gezocht voor de Ons Erfgoedprijs 2015

De Stichting Ons Erfgoed Den Ham-Geerdijk-Vroomshoop wil ook in 2015 graag weer een woning of een ander object bekronen met de prachtige Ons Erfgoedprijs. Voor de 14e keer zal op Monumentendag 12 september 2015 het fraaie kunstwerk van Kees Huigen, dat de schoonheid en breekbaarheid van ons erfgoed symboliseert, worden uitgereikt.

In de twee voorgaande jaren wonnen de woonhuizen van de familie Rien en Corrie Huisjes aan de Ommerweg 36-38 te Den Ham en van de familie Dinand de Groot aan de Oranjestraat 11 te Vroomshoop.

Voor het bepalen van de erfgoedprijs roept het stichtingsbestuur nadrukkelijk de hulp van de bevolking in. Tot 1 juni a.s. kan iedereen in of rondom genoemde woonkernen zijn of haar favoriete pand aanmelden bij de stichting. Het gaat om panden die met zorg en met oog voor historische details zijn gerenoveerd. Maar het kan ook een schuur, tuin, bouwkundig detail, hekwerk of landschap zijn, dat in zijn oorspronkelijke staat is teruggebracht.

Aanmelden kan telefonisch, schriftelijk of per mail bij secretaris Klaas Dragt, Boshoek 27, 7681GT Vroomshoop, tel. 0546-642191, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Ook kan het aanmeldingsformulier rechts op deze pagina worden ingevuld. U kunt daarbij ook een foto meesturen.