Boerderij aan de Hallerhoek wint Erfgoedprijs 2011

In de bomvolle ontvangstruimte van de firma Koskamp in Den Ham vond op zaterdagmorgen de tiende uitreiking van de jaarlijkse Ons Erfgoedprijs uit. Voorzitter Eltjo Haselhoff kon vele genomineerden en prijswinnaars uit het werkgebied Den Ham, Geerdijk en Vroomshoop bij de viering van het tweede lustrum welkom heten. Haselhoff sprak zijn voldoening uit over het feit dat het behoud van cultureel-historisch erfgoed na tien jaar volop in de belangstelling staat. Initiatiefnemer, medeoprichter en scheidend bestuurslid Herman Dasselaar werd voor zijn jarenlange inzet bedankt.

Joep en Gerda Oude Veldhuis van de Hallerhoek in Den Ham wonnen dit jaar de Errfgoedprijs door de renovatie van hun eeuwenoude rustieke boerderij. Uit handen van voorzitter Haselhoff ontving het blij verraste echtpaar de glazen sculptuur met daarin de boerderij “Het Krukkert” uitgebeeld. De andere nomineerden Bert Hekman en Michelle Roerink met hun pand aan de Noorderweg en Gert en Dianne Koekkoek met hun pand aan de Oranjestraat in Vroomshoop werden ook in de bloemen gezet en ontvingen ook een certificaat.

Ten slotte een oproep de privacy van genomineerden en winnaars te respecteren. Het pand aan de Hallerhoek is niet te bezichtigen.